Антикризовий visual

від | Тра 11, 2020 | The Devochki PRO

Засновниця агенції Yummy BTL  Яна Вуєва розмірковує над тим, як карантин змінив обличчя брендів у соціальних мережах та ділиться новими тенденціями.
Усі ми тримаємо пальці за те, щоб от-от вийти на свободу. Й, окрім того, щоби нанюхатися квітів і напитися крафтової кави, нам конче потрібно вийти, щоби реанімувати свої малі та середні бізнеси і почати нарешті заробляти гроші. Як колись давним-давно, у докарантинні часи, пам’ятаєте? Так-от новина: точно так – не буде. Але що заважає нам зробити краще?
Сьогодні поговоримо про те, як карантин і криза загалом вплинули на нашу роботу з віжуалом. Дещо із лайфхаків SMM-команди Yummy BTL залишиться милою історією. Проте багато моментів ми плануємо використовувати й надалі, а також із задоволенням ділимося ними з вами.
Почнемо з фундаменту – зі стратегії. У перші тижні карантину і вимушеної економії більшість невеликих брендів узяла ведення сторінок у соцмережах у власні руки та почала хаотично шукати тактичні «карантинні» прийоми створення візуального контенту.
Вийшло прикольно і загалом по-свіжому. Проте зараз, на третій місяць роботи, у багатьох брендів унаслідок таких експериментів ми бачимо розмиття айдентики. Тому, як на мене, створення нової чи ж апдейт наявної візуальної стратегії сторінки є інструментом номер один за актуальністю.
Від того моменту, як ми запустили пакет антикризових експреспослуг, багато запитань звучить приблизно так: «Візуальна стратегія – це ж щось довгострокове й неповоротне. Це шаблони. Як вписати їх у динамічні зміни бренда?» Відповідаю: «Це абсолютно не так!»
Якраз шаблони сьогодні не надто актуальні. Вони мають сенс лише там, де вирішують конкретні завдання. Наприклад, за потреби у чіткому рубрикаторі. Або ж у разі, коли у вас немає SMM-ника, а на власний смак і дизайнерські навички ви не надто розраховуєте.
Хорошу стратегію легко адаптувати. Вона цілком може містити тематичні блоки й спецпроєкти.
Стратегія може – ба навіть більше – вона повинна періодично змінюватись. Перехід до нового актуального формату напередодні, скажімо, нового сезону чи року – цілком поширений варіант.
Стратегія – це ваш почерк, за котрим будь-який відвідувач сторінки розуміє, де перебуває. Писати ж цим почерком ви можете що завгодно.
Тепер перейдімо до конкретики. Цього разу ми вирішили позбавити вас довжелезного лонгріду – натомість я просто поговорила з Visual Content Managers Yummy BTL Анною Стародуб та Лєною Ізбаш. Отже, про те, як креативні команди знаходять натхнення й створюють контент у цей особливий час:

Натхнення

Чи можна об’єднати натхнення та комерційний контент?
Лєна: Це дуже важливо! І, головне, є цілком можливим. Обов’язкові комерційні ракурси та прийоми у поєднанні з живим творчим контентом – здавалося б, очевидна формула. Проте, на жаль, невелика кількість проєктів не балансують, а завалюються в той чи інший бік.

Де ж знаходити те натхнення візуалам? Що таке «надивленість»? Можливо, є ресурси, на котрі необхідно підписатися, щоби сформувати почерк?
Аня: «Надивленість» – це такий внутрішній датчик, який допомагає визначати, що є стильним, гарним, гармонійним. Це вміння можна і потрібно в собі розвивати, слідкувати за візуальними трендами. Насамперед із «ресурсів» я раджу слідкувати за тими, хто вас надихає, дивитися, що вони роблять. Моя обов’язкова програма: музеї, театр і гарні фільми.
Водночас важливо не просто дивитися, а пробувати аналізувати їх та знаходити паралелі. Наприклад: якщо вам сподобався кадр або зображення, скажіть собі, чим саме, якими елементами вас воно зачепило: композиція, світло, кольорова гамма, план. Проаналізуйте кадр на всі ці пункти, щоби зрозуміти, що саме змогло вам його продати. І зафіксуйте для себе вдалі моменти.

А ще робіть мудборди, зберігайте все гарне, що ви побачили. Фіксуйте гарні ідеї та подумайте, що б ви додали або прибрали. У такий спосіб, дивлячись на щось уже створене, ви надихаєтеся на своє.
Розповідайте історію, спробуйте зображенням не лише показати якісь предмети, а вкласти певний зміст, продумайте сюжет – тоді ваше зображення стане більш привабливим для глядачів.
Дякую, Аню, від себе додам два моменти:
Я давно мріяла розібратися в історії мистецтва – і саме під час карантину вдалося нарешті зробити бодай найелементарніші кроки в цьому напрямі. І це дійсно страшенно допомагає в роботі!
Придумала такий прийом: рекомендуючи комусь книгу чи фільм, не просто кидаю лінк, а намагаюся написати мікрорецензію. Доки пишу, часто розумію, що саме мені зрезонувало. Чим не спосіб зафіксувати власні враження?
Давай тепер поговоримо про більш предметні речі. Як шукати референси, як працювати з ними? І взагалі, як правильно копіювати тренди?
Анна: Все нове – гарно забуте старе, звичайно. Спробуймо глянути на речі під іншим кутом на таких ресурсах:
Pinterest
Сайт, про який, напевно, чули всі, на якому швидко можна знайти класні референси. Плюси: можна створювати дошки й сортувати збережені зображення за тематиками;  під час пошуку сайт пропонує схожі зображення.
Behance
Сайт, де можна знайти класні роботи як фотографів, так і дизайнерів.
Vimeo
Неймовірно гарні відео, графіка та спецефекти.
Designinspiration
Зображення, фото, графіка.
Dribbble
Сайт дизайнерів, де вони виставляють не лише свої роботи, а й процес створення.

Тренди

Лєна, скажи, чи варто все ж таки грати на тимчасових візуальних трендах? Зараз стало модним знімати кампейни в масках – як вирішити, хайпити на пандемії чи бити себе по руках і продовжувати створювати звичний контент?
Лєна: Спокійно, антивірусний хайп ви вже, вибачте, провтикали. У таких речах важливо бути першим і доречним. Взагалі, у створенні контенту важливо бути швидким, бажано номер один – тоді про вас заговорить не лише ваша ЦА. І ще один критерій: хайпити варто лише тоді, коли ви точно впевнені, що здивуєте.

Ок, тоді який контент ми хочемо бачити у період карантину і кризи взагалі й на що варто робити акцент?
Лєна: Оскільки ми застрягли у чотирьох стінах одразу після зими, і фрази про «весну, котру ми пропустили» заполонили ефір, безпрограшною буде будь-яка природа: багато моря, неба й повітря. Нещодавно ми відзняли колекцію сумок із використанням винчятково природного, «дикого» реквізиту – і ви знаєте, моє серце просто тьохкає від радості. Ми ще довго заряджатимемося цією свободою та свіжістю.

Лайфхаки

Почну цей розділ із того, що ми-таки недарма вигадали антикризові пакети – зокрема, зі створення візуального контенту. Знаєте, які послуги є найбільш актуальними?
Звісно, поки що у лідерах webcam-зйомки, але це ненадовго – до виходу на волю. До того ж класним лайфхаком стали гайди для співробітників брендів – завдяки ним компанія може створювати пристойний контент indoor.
Апдейт візуальної стратегії – думаю, це залишатиметься актуальним і надалі.

Водночас справжнім моїм відкриттям і улюбленою послугою став апгрейд старого контенту. Це коли криза залишила вас без можливості проводити нові зйомки – натомість у наявності непоганий старий контент, що вже публікувався. Це як стара улюблена сукня, котра потребує нового шансу. Ми просто беремо цей контент і повертаємо у вигляді абсолютно нового візуального блоку для вашої стрічки. Як? Ми робимо з ваших кадрів колажі; використовуємо ретуш або принципово нове кадрування; анімуємо або відмальовуємо їх.
Власне, це був своєрідний вступ до теми практичних сьогоденних лайфхаків. Один із них – створення домашніх міністудій. Як їх створити звичайній людині?
Аня: Для фону може підійти звичайна стіна, в ідеалі, білого кольору. Підвіконня. Із того, що є під рукою, класно працює текстиль (гарна постільна білизна, скатертина, одяг). Особливо ефектно в кадрі виглядає шовк, льон, атлас. Також це може бути дерев’яний стіл або ж підлога з гарною текстурою. Головне, щоби фон був гарного чистого кольору. Ну, і білий папір, звичайно, – класику ніхто не скасовував.
Аби не забирати ваш час, не стану розповідати про безліч технічних деталей під час роботи зі світлом – їх ви легко знайдете в гуглі. Обмежуся трьома домашніми порадами:
Визначте час найгарнішого освітлення виграшних закутків вашої оселі й плануйте графік зйомок відповідно.
Запасіться лампами як нейтрального, так і холодного, і теплого світла. Для бліків чудово підійде фольга.
Для предметної зйомки придбайте або винайдіть власний штатив. Так, на карантині у моїх колег із Yummy BTL штативами працювали: мольберт, дитячі підставки для читання, набори лего та навіть складна система швабр.
Давай ще трохи про реквізит. Наприклад, назвімо 10 речей, котрі згодяться нам для зйомок і котрі точно є в кожному домі.
Аня: У кожній квартирі є безліч речей, які можуть допомогти зробити гарне фото. Це можуть бути: книги, старі журнали, вази, сервізи, гарний старий посуд – він створить атмосферу і надасть певного відчуття епохи. Мастхев – дзеркала та квіти. Також нам підійде їжа, одяг, старі фотографії, косметика, свічки, прикраси. Мій улюблений реквізит – тінь: від квітів, від скляних предметів. Тінь у кадрі створює особливу атмосферу.
Список речей можна продовжувати вічно, адже майже все можна гарно обіграти в кадрі – головне продумати ідею та спробувати поглянути на предмет по-іншому. Це може бути нестандартне розміщення чи використання предмету в кадрі.
До речі, можна, навіть не створюючи фото, зробити вправу на креатив та подумати, як цікаво обіграти в кадрі банальну, на перший погляд, річ.
Водночас я хочу нагадати вам про те, що мінімалізм та повітря – це те, що зараз, як ніколи, актуальне як у кадрі, так і в житті.

Читайте нас в Telegram-каналі, у Facebook та Instagram

Ми залишаємося незалежним та чесним жіночим виданням вже 7 років. На відміну від багатьох жіночих сайтів ми прагнемо відверто говорити про жінок та надати платформу для різноманітних голосів, які розповідають про справжнє життя, реальні проблеми жінок, їхні потреби, страхи, надії, про їхній досвід, успіх та досягнення. Кожна з нас заслуговує бути почутою. Кожна з нас може бути прикладом та натхненням для інших. Кожен, великий чи невеликий, внесок неймовірно цінний — він має важливе значення для захисту нашої редакторської незалежності та існування цього проєкту. Підтримайте The Devochki — від 50 гривень. Дякуємо!